سرخط خبرها

تشریح وضعیت اعزام مشمولان سربازی در خردادماه + جزئیات

  • کد خبر: ۶۷۸۵۶
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
تشریح وضعیت اعزام مشمولان سربازی در خردادماه + جزئیات
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از اعزام مشمولان خدمت مقدس سربازی در روز یکم و دوم خردادماه امسال خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ سیدمحسن شجاعی گفت: روز یکم خرداد ماه مشمولان اختصاص یافته به مرکز آموزش ۰۴ بیرجند ساعت ۶:۳۰ صبح، مشمولان تخصیصی به مرکز آموزش محمدرسول الله (ص) بیرجند ساعت ۸:۳۰ صبح، مشمولان اختصاصی به سایر مراکز آموزشی ساعت ۱۰ صبح در مشهد و تمامی مشمولان اعزامی از شهرستان سبزوار نیز ساعت ۷ صبح از محل معاونت وظیفه عمومی شهرستان مذکور به خدمت اعزام خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: در روز دوم خردادماه نیز مشمولان اختصاص یافته به مرکز آموزش باهنر کرمان ساعت ۶:۳۰ صبح و مشمولان اختصاص یافته به مرکز آموزش خاتمی یزد ساعت ۸:۳۰ صبح اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشمولان پایه خدمتی خردادماه ۱۴۰۰ که از مشهد به خدمت اعزام می‌شوند بایستی در تاریخ تعیین شده در برگه اعزام به آدرس مشهد ـ پایانه (ترمینال) مسافربری امام رضا (ع)، جایگاه ۱۰ مراجعه تا به خدمت اعزام و از مراجعه به معاونت وظیفه عمومی خودداری کنند.

شجاعی تاکید کرد: مشمولان عزیز قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از قبیل کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن‌ها را رعایت کرده، وسایل شخصی، بهداشتی، قاشق و چنگال، لیوان و لباس گرم و اقلام بهداشتی مورد نیاز (ماسک، مواد ضدعفونی کننده سطوح و دست‌ها) را همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: از خانواده‌های عزیز نیز انتظار داریم از حضور و استقرار برای بدرقه مشمولان در محل اعزام اکیدا خودداری کنند چرا که تجمع افراد می‌تواند تهدید انتشار ویروس کرونا را افزایش دهد.

وی با اشاره به این که مشمولان اعزامی به استان‌های دیگر در برگ محل مراجعه نیز تأکید می‌شود به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا مواد غذایی خشک بین راهی همراه داشته باشند.

شجاعی گفت: برابر ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح با توجه به اینکه اعزام به مرخصی سربازان در طول دوره به دلیل شرایط پیش آمده و در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا امکان‌پذیر نیست، بنابراین به مشمولان ابلاغ می‌شود اصل مدارک مورد نیاز (برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلان، مشمولانی که پدرانشان نظامی شاغل یا وابسته هستند و مدارکی مانند گواهی فوت والدین، جانبازان و خانواده درجه یک شهدا و...) را همراه خود داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا و ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری حداکثری از ابتلا به این ویروس، حسب ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، تاریخ اعزام مشمولان پایه خدمتی خرداد ماه معاف از رزم (دارای بیماری‌های مزمن آسمی (قسمت ب بند ۴، قسمت ج بند ۶، تبصره بند ۱۰، قسمت الف بند ۱۱، قسمت ب بند ۱۵، قسمت ب بند ۱۶، قسمت ب بند ۱۷، قسمت ب بند ۲۱) و قلبی و عروقی (تبصره ۱ بند ۱، بند ۲) به‌صورت سامانه‌ای تمدید شده است، این قبیل از مشمولان از مراجعه به محل اعزام خودداری و از طریق دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به اخذ تاریخ اعزام جدید اقدام کنند.

وی عنوان کرد: مشمولانی که تمایل دارند شخصا به مرکزآموزش تعیین شده مراجعه کنند می‌توانند حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت خود را به مرکز آموزش تعیین شده معرفی کنند و برای خودرو‌های شخصی خانواده‌های عزیزی که بخواهند مشمولان را به مراکز آموزش برسانند از طریق پلیس راه استان، مجوز تردد بین استانی نیز صادر می‌شود.
 
 
منبع:فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->